71a1DPb-eQL._AC_SX466_.jpg
logos (1).jpg

Artículos

Diari Oficial de la Generalitat de Catalunya

 

 DOGS Núm. 5484 - 15/10/2009

 

 DEPARTAMENT DE LA VICEPRESIDÉNCIA

 ACORD

 

GOV/157/2009, de  29 de setembre, pel qual es reconeix oficialment l'entital Casal Catalá Jorge Butiña i Cardona com a comunitata catalana de l'exterior, a Cuenca(Equador).

 

L'article 6 de la llei 18/1996, de 27 de desembre, de relacions amb les comunitats catalanes de l'exterior, i l'article 1 del seu Reglament, aprovat pel Decret 118/1998, de 26 de maig, estableixen els requisits que han de complir les comunitats catalanes de l'exterior per ser reconegudes oficialment pel Govern de la Generalitat de Catalunya.

 

L'entitat Casal Catalá Jorge Butiña i Cardona ha presentat la sol-licitud corresponent, juntament amb tota la documentació acreditativa exigida per ser reconeguda oficialment com a comunitat catalana de l'exterior.

 

El Comissionat d'Afers Exteriors i Cooperació del Departament de la Vicepresidéncia ha emés informe favorable al reconeixement d'aquesta comunitat catalana, atés que compleix els requisits establerts en la normativa vigent.

Per tot el que s'ha expressat, a proposta del Vicepresident del Govern, el Govern

Acorda:

1º_ Reconéixer oficialment l'entitat Casal Catalá Jorge  Butiña i Cardona com a comunitat catalana de l'exterior, a Cuenca (Equador).

 

2º_ Notificar aquest Acord a la comunitat catalana de l'exterior esmentada.

 

3º_ Publicar aquest Acord en el Diari Oficial de la Generalitat de Catalunya.

 

Barcelona, 29 de setembre de 2009

 

Laia Bonet Rull

Secretária de Govern 

MISION

El Casal Català "Jorge Butiñá i Cardona" surge como una comunidad dedicada a difundir la cultura catalana y hacer conocer su identidad como nación. La integración intercultural constituye uno de los derechos humanos fundamentales a fin de avanzar en el proceso evolutivo de la humanidad. Esta es la razón de ser de este Casal.

VISIÓN

Ser un agente protagónico en la difusión de la cultura y tradiciones catalanas, fomentando la interculturalidad entre los pueblos en favor de su progreso.

HISTORIA 

La historia de este Casal está ligada al nombre de Jorge Butiñá i Cardona, nacido en Barcelona en 1931. Este personaje catalán permaneció en su tierra hasta terminar sus estudios en el área de economía y finanzas. Luego se radicó en Ecuador, donde contrajo matrimonio con María Esther Martínez Palacios y tuvo 7 hijos. Fue catedrático universitario en la facultad de economía por más de 25 años. Su legado se basó (anticipándose a su época) en el principio de que la diversidad cultural en una condición fundamental para la existencia humana, y que sus expresiones constituyen un valioso factor para el avance y bienestar de la humanidad en general. Esta diversidad debe ser disfrutada, aceptada, adoptada y difundida en forma permanente para enriquecer nuestras sociedades. Sus hijos, juntamente con un grupo de catalanes y descendientes de catalanes residentes en Cuenca, fundaron este Casal, reconocido como una CCE en septiembre de 2009.